Ruszaj do tańca – budujemy model ruchomego parkietu tanecznego z kołami zębatymi

Na zajęciach świetlicowych wykorzystujemy pomoce zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Dzieci z grupy 2b i 3a uczestniczyły w lekcji na temat „Ruszaj do tańca”.

Uczniowie obejrzeli filmik nagrany w Szkole Tańca Breakdance oraz prezentację „Jak wyglądają i pracują koła zębate? Następnie pracowali w parach budując model ruchomego parkietu tanecznego z kołami zębatymi. Projektowali figurki tancerzy z figurką DJ-a, która porusza kołami zębatymi i figurami tancerzy. Po włączeniu muzyki sprawdzali, jak różne koła zębate napędzają się nawzajem i zmieniają prędkość obrotu tancerzy podczas konkursu tańca.

Dyskutowaliśmy również o tym, jakie rodzaje sił poruszają kołami zębatymi. Urządziliśmy taniec z zatrzymywaniem. Model wprawialiśmy w ruch, popychając czarną płytę na fioletowym kole zębatym (czyli stanowisku DJ-a). Uczniowie zatrzymywali tancerzy gdy muzyka milkła, kręcili kołami zębatymi w różne strony i zastanawiali się co zrobić, żeby koła obracały się szybciej lub wolniej? Przebudowywali modele i przesuwali koła zębate w różne inne pozycje. Sprawdzili jak koła zębate w różnych rozmiarach popychają się wzajemnie i kiedy ruszają się wolniej, a kiedy szybciej. Następnie uczniowie mieli czas na wykonanie własnych projektów według swoich indywidualnych zainteresowań. Dzieci wypełniły karty pracy, były zadowolone i świetnie się bawiły.

Podobne wpisy